Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Wybierz język strony

Facebook

Znajdź nas na Facebooku

NEWSLETTER

NEWSLETTER:
  • -

Ostatnia szansa na udział w projekcie Biznes w Niemczech

Polska jest ważniejszym partnerem dla Niemiec niż Rosja czy Japonia. 5 laureatów konkursu Biznes w Niemczech otrzyma niezwykłą szansę na współpracę właśnie z Niemcami. Do końca konkursu Biznes w Niemczech pozostał jeszcze niecały tydzień.

Po międzyrządowych konsultacjach gospodarczych między Polską a Niemcami, które miały miejsce w Warszawie pod koniec kwietnia, wicekanclerz i minister gospodarki Sigmar Gabriel udzielił wywiadu PAP, w którym podkreślił przede wszystkim znaczenie wymiany handlowej między obydwoma krajami - rocznie obroty sięgają obecnie 87 mld EUR, dzięki czemu Polska jest ważniejszym partnerem dla Niemiec niż Rosja czy Japonia. Przez dwadzieścia lat handel z Niemcami zwiększył się ponad sześciokrotnie i minister zapewnił, że udało się stworzyć silne partnerstwo gospodarcze, dzięki czemu ten pozytywny trend powinien utrzymać się w kolejnych latach. Niemcy są odbiorcą jednej czwartej polskiego eksportu i dostawcą ponad jednej piątej towarów importowanych – wśród nich najważniejsze są pojazdy mechaniczne, maszyny i chemia.

Jeszcze tylko do końca maja trwa konkurs Biznes w Niemczech, gdzie polskie firmy mogą wygrać udział w wizycie studyjnej do Niemiec. Wystarczy nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl

Aby wziąć udział w projekcie należy nagrać krótki filmik z prezentacją swojego pomysłu lub usługi, który autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki. Filmik należy wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl

Filmik nie powinien być dłuższy niż 3 minuty. Powinien natomiast odpowiadać na poniższe kwestie:

1.      co to za projekt/produkt/usługa

2.      jakie potrzeby zaspakaja

3.      w czym jest innowacyjny

4.      jaka jest konkurencja

5.      czym się wyróżnia na tle konkurencji

6.      do kogo kierujesz projekt/produkt/usługę

7.      stopień zaawansowania prac

8.      kanały dystrybucji i sprzedaży

9.      polityka cenowa

10.  dlaczego właśnie Ty powinieneś pojechać z nami do Monachium

W czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5 najlepszych pomysłów, których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium – opowiada Justyna Gaj, koordynator projektu. Nagrodą główną jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w Monachium i Lipsku.  

Jurorzy oceniający konkurs będą oceniać filmiki według tych samych kryteriów formalnych, natomiast każdy z nich będzie zwracał dodatkowo uwagę na elementy bliskie ich doświadczeniom. Dariusz Żuk szczególnie będzie zwracał uwagę na skalowalność projektu i jego potencjał globalnej ekspansji. Jego zdaniem bardzo ważne są dotychczasowe doświadczenia i osiągnięcia teamu tworzącego dany startup.

 

 W procesie oceny projektów konkursowych szczególną uwagę zwrócę na ich innowacyjność i nowatorstwo. Ważne, aby pomysły uczestników były przemyślane i możliwe do realizacji z biznesowego punktu widzenia. Nieodzownym składnikiem powodzenia są również pasja i zaangażowanie w realizowany projekt – podkreśla Edward Tomasz Połaski, Prezes Fundacji Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Mazowieckiej Izby Rzemiosła i Przedsiębiorczości

Anna Chojnacka, dyrektor  Doradztwa Rynkowego w Polsko – Niemieckiej Izbie Przemysłowo Handlowej (AHK Polska)  będzie sprawdzać poziom merytoryczny pomysłodawców. - Zwrócę uwagę na zaangażowanie członków zespołu, kompleksować rozwiązań oraz wartości jakie niesie użytkownikom produkt czy usługa – podkreśla. 

Natomiast dr Grażyna Strzelecka zwróci szczególną uwagę na to, czy oferowany produkt/usługa ma szansę zaistnieć i przebić się na rynku niemieckim. - Ważne dla mnie będzie, czy to propozycja mogąca konkurować z ofertą niemiecką i ofertą międzynarodową na rynku niemieckim. A może wśród nadesłanych filmów znajdzie się coś na tyle innowacyjnego, że okaże się w Niemczech nieznane? Zobaczymy! – opowiada jurorka konkursu.

Dla Polski Niemcy są od ponad 20 lat największym partnerem handlowym. Z punktu widzenia Niemiec Polska znajduje się na 9. miejscu jako odbiorca niemieckich towarów i na 11. pozycji jako eksporter do Niemiec.

Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie:

www.bizneswniemczech.pl

www.facebook.com/BizneswNiemczech

Kontakt:

Justyna Gaj - koordynatorka projektu Biznes w Niemczech

e-mail: j.gaj@justapr.pl tel. 0048 – 509 - 216 - 076 

  • -

« wstecz

WSPÓŁPRACA

Poprzedni
Następny